Get our FREE Workout App!

Cum să-ți estimezi procentul de grăsime corporală

Am citit recent o serie de articole scrise de James Krieger și mi-am confirmat ceva ce știam deja: Metodele convenționale de măsurare a procentului de grăsime corporală sunt foarte imprecise. De multe ori am încercat să-mi estimez procentul de grăsime corporală folosind diferite formule și de fiecare dată era evident că numerele erau aiurea. În articolul de azi o să afli de ce numerele ies de obicei aiurea și o să afli cea mai eficientă metodă de măsurare a grăsimii corporale: Estimarea vizuală.

Limitele metodelor convenționale de măsurare a procentului de grăsime

Cei mai mulți oameni își măsoară procentul de grăsime corporală folosind trei metode:

  • Măsurarea circumferinței unor părți ale corpului și introducerea lor într-o formulă matematică
  • Măsurarea grosimii pielii și introducerea rezultatelor într-o formulă matematică
  • Folosind un sistem BIA (Impedență bioelectrică)

Aceste 3 metode sunt imprecise pentru că au sunt o estimare bazată pe o altă estimare. Circumferințele, grosimea pielii sau rezistența corpului la curent electric sunt transformate într-un procent prin formule matematice care au fost concepute pe baza rezultatelor obținute printr-o altă metodă deja destul de imprecisă: cântărirea în apă.

Cântărirea în apă nu e așa de precisă pe cât cred oamenii. Pentru măsurarea mediei unui grup dă rezultate bune dar marja de eroare la indivizi poate fi de 3-6%. Rezultatele sunt și mai imprecise când se măsoară schimbările în compoziția corpului pe o perioadă mai lungă de timp. Îți dai seama cât de precise sunt formulele dacă se bazează pe cântărirea în apă.

 Cântărirea în apă estimează procentul de grăsime corporală comparând greutatea corpului cu volumul corpului. Grăsimea ocupă un volum mai mare pentru aceeași greutate în comparație cu celelalte părți ale corpului.

BIA are și mai multe probleme. Sisteme BIA se pot găsi în unele săli de fitness sau spitale și în cântarele electrice cu funcție de măsurare a masei de grăsime corporală.

BIA

BIA estimează masa de grăsime măsurând rezistența corpului tău la un curent electric. BIA subestimează foarte mult masa de grăsime din corp.

Grăsimea e un prost conductor pentru curentul electric. Mușchii și organele intere sunt în mare parte apă dar grăsimea conține foarte puțină apă. În teorie, cu cât rezistența corpului tău la curent ar fi mai mare, cu atât mai multă grăsime ai avea. Problema e următoarea: curentul electric alege întotdeauna conductorul cu cea mai mică rezistență. Chiar dacă ai o grămadă de grăsime sub piele, curentul electric nici măcar nu o să o atingă ci o să treacă prin mușchi și organe. Nivelul de hidratare al corpului afectează și mai mult rezultatele. În aceeași zi poți obține rezultate diferite cu până la 2% în funcție de momentul în care faci citirea.

În plus, formula prin care masa de grăsime estimată e transformată în procent e concepută tot pe baza rezultatelor cântăririi în apă. Ca rezultat, BIA subestimează foarte mult masa de grăsime din corp. Nu te baza pe el.

Cea mai precisă metodă de măsurare a grăsimii corporale e modelul Quatro Compartimento. 

Metoda asta măsoară ponderea a 4 componente ale corpului: mineralele, apa, grăsimea și proteinele.  Densitatea corpului e măsurată folosind ori cântărirea în apă ori Bod Pod, apa din corp se măsoară folosind o metodă numită deterium dillution și densitatea mineralelor din oase e măsurată cu DEXA. Apoi estimările pentru fiecare component se determină folosind ecuații. Marja de eroare e sub 1%. Evident, modelul nu e o opțiune valabilă pentru oamenii obișnuiți pentru că e foarte scump și nu se folosește decât pentru cercetări științifice.

Estimarea vizuală

La urma urmei metoda cea mai potrivită pentru noi rămâne tot oglinda. Cu toții ne dăm seama când ne-am îngrășat puțin sau când am slăbit. Nu avem nevoie de un aparat sau o formulă să ne spună asta. Totuși, ce avem nevoie e un sistem de referință cu care să ne comparăm.

Asta am făcut în video-ul atașat la articol. Am inclus o grămadă de poze cu care te poți compara și să-ți faci o idee care e procentul tău de grăsime corporală.

În plus, estimarea vizuală e în opinia mea cea mai bună metodă prin care să-ți urmărești progresul.

Femeile au mai multă grăsime decât bărbații, nivelurile esențiale fiind 10-13%. Din cauza asta o femeie arată foarte slabă la 16-17% grăsime corporală după cum poți să vezi în video. Probabil cele mai multe fete vor să se mențină între 20-22%. Cam pe acolo apare forma de clepsidră care e așa de atractivă.

Bărbații arată foarte bine de la 10% în jos. Cam pe la 10% abdomenul e vizibil chiar și într-o postură relaxată. Când apar vene proeminente în partea de jos a abdomenului înseamnă că ești pe la 8% sau mai jos. Când ești pe la 6%, pielea pare să fie întinsă direct pe mușchi. Fiecare are diferite opinii în privința corpului ideal dar în general bărbații vor să aibă mușchi bine dezvoltați și cât de cât definiți. Asta înseamnă de obicei 70-80% din potențialul maxim de musculatură la 10% sau mai jos.

De ce e important să știi estimativ procentul tău de grăsime corporală

1. Ca să-ți poți estima necesarul de calorii și macro-nutrienți 

Cea mai bună formulă de estimare a ratei metabolismului bazal (RMB) pentru indivizii în formă e formula Katch-McArdle. Dar pentru asta ai nevoie de procentul de grăsime corporală măcar estimativ. Grăsimea nu arde calorii aproape deloc, de aceea formulele care estimează RMB-ul fără să țină cont de procentul de grăsime corporală supra-estimează necesarul zilnic de calorii.

În funcție de RMB îți setezi caloriile pentru slăbit sau pentru ca să iei masă musculară. Dacă RMB-ul nu e corect, poți să ai impresia că faci totul perfect și nu obți niciun rezultat.

2. Ca să-ți setezi cum trebuie perioadele de luat masă musculară și slăbit

Atunci când iei masă musculară, invitabil te vei îngrășa puțin. Bărbații care vor să arate bine pe tot parcursul anului nu ar trebui să continue perioada de luat masă peste punctul 12%. Când ai atins punctul de 12% e semnalul să începi să slăbești până pe la 8% ca apoi să te poți întoarce la pus masă musculară.

E esențial să știi să-ți estimezi procentul de grăsime corporală ca să știi să setezi cum trebuie aceste perioade.

3. Ca să-ți clarifici țelul 

Dacă vrei să fii foarte definit înseamnă că urmărești să fii sub 10%. Dacă vrei să fii mai masiv, poate vrei să ajungi undeva la 13-15%. Indiferent care e țelul tău, vei știi ce trebuie să faci ca să ajungi acolo: să slăbești sau să te îngrași.

4. Pentru sănătate

Procentele ridicate de grăsime corporală sunt asociate cu tot felul de probleme de sănătate. Oamenii supraponderali ar face un lucru minunat pentru sănătatea lor dacă ar slăbi puțin. Numerele considerate ideale pentru sănătate pentru bărbați sunt 10-15% și pentru femei 18-25%.

Concluzie

Nu te baza pe formule matematice sau alte metode complicate pentru ca să-ți estimezi procentul de grăsime corporală. Cea mai simplă și eficientă metodă rămâne estimarea vizuală. Pe măsură ce faci shimbări în modul cum arăți poți să folosești video-ul atașat la articol ca sistem de referință.

64 Comments

  1. RaduB on January 31, 2015 at 8:38 am

    Salut!

    Felicitari pt blog, in primul rand. Cred ca e primul de acest gen din Romania; Am dat de tine prin kinobody, singurul site de fitness pe care il urmaresc.

    Legat de ce spui tu despre metoda BIA – nu mi se pare asa rea, sincer.
    Evident, nicio metoda pe care ne-o permitem (financiar) nu e exacta, dar ma gandesc ca tot e mai bine decat nimic.

    Am un cantar cu estimare de body fat, si din cate imi dau eu seama, da rezultate destul de bune.
    Ce ma intereseaza mai mult nu e rezultatul in sine, ci sa-mi dau seama daca slabesc sau ma ingras. Presupun, poate gresesc, ca eroare e cam aceeasi (sa zicem 2-3%), dar macar imi dau seama daca progresez spre scopul meu.

    Pana la urma, toti folosim si metoda vizuala. Nu e ca si cum mi-ar zice cantarul ca am 10% bf, dar eu am burta – si l-as crede. Doua metode sunt mai bune decat una singura.

    Ceea ce fac e sa ma cantaresc neaparat:
    – dimineata, inainte sa beau sau sa mananc;
    – dupa ce imi fac treaba la baie, daca am ce :))
    – dezbracat.

    Deocamdata nu am prea fortat prea tare cantarul pt ca tot timpul am fost pe la 13-15% (si vizual), dar am de gand sa cobor la 10% in urmatoarele luni. Sa vedem ce poate atunci.

    Pana la urma toti avem nevoie de un cantar – se gasesc cu aproximare de bf ieftine (eu am luat la 99 ron); dpdv financiar nu poti sa zici ca e mare investitia.

    Spor!

    • Radu Antoniu on January 31, 2015 at 11:43 am

      Salut Radu!
      Hehe, mă bucur că-ți place blogul!

      Am pus mai sus link la o serie de articole scrise de James Krieger pe tema estimării procentului de grăsime. Și el zicea același lucru ca și tine. Dacă BIA nu estimează corect, măcar îți poate arăta dacă procentul de grăsime merge în sus sau în jos, așa imprecis cum e. Și la unii oameni merge asta într-adevăr. Dar studiile arătau că BIA dădea rezultate foarte diferite între indivizi în funcție lungimea membrelor, locul pe unde intra curentul prin corp (brațe sau picioare), nivelul de hidratare și multe alte chestii influențau rezultatele. La tine nu cred că o să fie cazul pentru că dacă te cântărești și-ți măsori talia nu o să crezi ce zice cântarul :))

      Dar sunt curios, cum ai dat de mine prin Kinobody? Ai văzut un comentariu de-al meu? 😀

      • RaduB on January 31, 2015 at 1:27 pm

        Salut!

        Ti-am vazut poza de transformare de pe kinobody (facebook).. Evident ca mi-a sarit in ochi numele tau :)). Aveai si un comment la poza, si de acolo am dat de site.

        Numai bine!

        • Radu Antoniu on January 31, 2015 at 2:37 pm

          A :)) fain!

          Numai bine și ție!

  2. specialis on February 2, 2015 at 11:27 pm

    Mi-am luat un set cu skinfold caliper sau plicometru din ala si un centimetru pentru corp .
    Ambele au costat 45 lei si sunt super practice pentru masurarea indicelui de grasime corporala

    le am luat de aici

    http://www.specialis…dicelui-7655500

    http://www.specialis.ro

    • Radu Antoniu on February 3, 2015 at 11:48 am

      Și eu vreau să-mi iau dinalea de multă vreme 😀 mersi de link!

  3. petre on May 10, 2015 at 10:38 am

    salutare!nu am gasit pe youtube videoclipul cu estimarea vizuala a procentului de grasime.imi spune video inexistent.poate il poti pune iar.

  4. Serban Catalin on June 6, 2015 at 1:52 pm

    Salut Radu!
    Se poate sa ma lamuresti si pe mine legat de un aspect?
    In articol ai spus ca la femei nivelul esential de grasime corporala e 10-13% si de aceea o femeie arată foarte slabă la 16-17% grăsime corporală.
    Dar la barbati care este nivelul esential de grasmie corporala daca la 6-8% ar arata definiti?
    PS: 6% ai spus ca e limita la atletii naturali ceea ce ar insemna ca 5% este nivelul esential de grasime corporala. Dar daca este asa de ce culturistii sau asa numitii bodybuilderi pot trece de aceasta limita pana pe la 3-5%?

    • Radu Antoniu on June 6, 2015 at 7:11 pm

      Nivelul esențial de grăsime la femei e mai mare decât la bărbați.

      La bărbați nivelurile esențiale sunt între 4 și 5%. Bodybuilderii sunt la 3-5% grăsime doar o zi sau două, în perioada concursului. Nu ar putea menține acel nivel de grăsime fără probleme de sănătate.

  5. Ady on July 2, 2015 at 5:21 am

    Salut Radu !
    Iti poti da cu parerea cam cata grasime corporala am din ce am vazut eu am undeva pe la vreo 18%.
    Iti las o poza : http://imgur.com/kjyj83I

    • Radu Antoniu on July 2, 2015 at 4:14 pm

      Salut Ady!

      E greu de spus pentru ca nu e lumina foarte buna in poza. Dar as spune ca ai un pic mai mult, probabil pe la 20%.

  6. Ale on July 23, 2015 at 10:16 am

    Heii, Radu . În primul rând vreau să îţi mulţumesc pentru tot ceea ce faci . Gj ! :3
    Acum am o mică confuzie în legătură cu procentul de grăsime corporală . Uite îţi las o poză . Eu cred că vine cam 19-20 grăsime corporală . idk .
    http://imgur.com/wSGJRnL

    • Radu Antoniu on July 24, 2015 at 7:28 pm

      Hei Ale,

      Mă bucur că te ajută informația 🙂

      Da, așa aș spune și eu.

  7. Alexandra on August 12, 2015 at 8:31 am

    Salut!
    Imi spui te rog cam ce procent de grasime corporala ti se pare ca as avea si daca consideri ca ar trebui sa il micsorez? Eu cred ca sunt undeva pe la 22-25 si multi spun ca nu ar trebui sa imi fac astfel de probleme, dar mi se pare ca sunt genul de persoana cam “skinny fat”, am ceva grasime pe abdomen si coapse.
    Merci!
    http://imgur.com/i4MN1Z8

    • Radu Antoniu on August 12, 2015 at 9:04 am

      Salut Alexandra

      Da si eu cred ca esti pe la 22-25%. Dar nu cred ca esti skinny-fat. Arati bine.

      Da, poate ca ai putea sa reduci procentul de grasime pana la ~19-20% si apoi sa te focusezi pe crestere in masa musculara.

  8. Madalin on August 27, 2015 at 10:49 am

    Salut Radu !

    Am inaltimea de 1,79 m , 75 kg , 76 cm in talie si cred ca am intre 13-15% grasime corporala,tu ce parere ai?

    Iti las o poza cu mine
    http://postimg.org/image/wm19cpw71/

    • Radu Antoniu on August 28, 2015 at 8:13 pm

      Salut Madalin!

      Da, cam asa as spune si eu, 14-15%

  9. Gabriel on September 12, 2015 at 3:32 pm

    Salut Radu , am o intrebare sau chiar 2 , fac sala de aproximativ 8 luni , am inceput de la 65kg si de vro3 luni am 60kg fac progrese dar destul de incet , m-am gandit sa urmez o perioada de luat masa , acuma de 2 saptamani am 60,7 , ce crezi ?? , abdomen am inca dar nu-i asa vizibil dar am….si inca o problema la mine este pielea de pe abdomen imi este foarte elastica , adica prieteni mei au spus wow…foarte ciudat , nu stiu daca ai mai auzit de asaceva , si daca da , cum as putea remedia aceasta situatie
    P.S am 176cm si 73cm in talie (imi cer scuze ca nu am putut sa-ti las o poza , dar telefonul meu este la reparat…)

    • Radu Antoniu on September 16, 2015 at 8:13 pm

      Salut Gabriel!

      Da, si eu zic ca poti sa te apuci de masa. Talia iti e foarte subtire pentru inaltimea ta.

      In legatura cu pielea, poate ca tu natural ai pielea mai elastica. Nu as putea spune mai mult de atat pentru ca nu ma pricep 🙂

      • Gabriel on September 26, 2015 at 12:26 pm

        Cam cati cm in talie ar fi normali pentru inaltimea mea , si cam pana la cate kg ar trebui a ajung casa pot incepe apoi definirea ?

        • Radu Antoniu on September 30, 2015 at 8:16 pm

          Ar trebui ca talia sa iti fie intre 43 si 45% din intaltime. Cand ai atins acel punct, indiferent de greutate, te poti apuca de luat masa.

          • Gabriel on October 2, 2015 at 5:40 pm

            Poti sa-mi dai un exemplu mai concret terog frumos ?:)



          • Radu Antoniu on October 5, 2015 at 10:09 am

            Faci 176 x 0.43 sau 176 x 0.45

            Cat atati centimetri ar trebui sa ai in talie la finalul perioadei de definire 🙂



          • Gabriel on October 7, 2015 at 12:26 pm

            Si pentru perioada de masa cati cm ar trebui sa am ??



          • Radu Antoniu on October 13, 2015 at 8:18 pm

            Nu ar trebui sa-ti lasi talia sa se mareasca mai mult de 4-5cm



  10. Simi on September 17, 2015 at 2:08 am

    Salut Radu,
    Felicitari pentru progresele tale si pentru faptul ca ne ajuti si pe noi sa ne indeplinim scopurile ! Chiar te apreciez :). As avea nevoie de o parere in legatura cu procentul de grasime corporala actual http://s14.postimg.org/4m15hpkxd/IMG_20150914_215319.jpg. Acum am 71 de kg la o inaltime de 1.77. In trecut am avut 87 de kg si faceam sala de vreo 3 ani..nu eram atent la alimentatie .. aveam muschi insa erau acoperiti de grasime. Am tinut un regim de 3 luni in care am slabit 14..15 kg insa nu am continuat sala deoarece nu mai aveam energie :)) Ulterior m-am mentinut la 73/74 de kg cam un an si jumatate ..timp in care nu am intrat in sala de forta iar acum m-am reapucat de vreo 3 luni si imi contorizez tot ce mananc pentru a-mi asigura macronutrientii insa nu stiu exact ce sa fac in continuare..ar trebui sa mai slabesc din grasime ? Mi-e oarecum frica sa nu fiu prea slab :))
    Multumesc mult !

  11. Dragoș on September 23, 2015 at 7:02 pm

    Salut Radu !

    An 16 ani,169 cm,61 de kg dar acum 5 luni am avut 81 de kg,am slabit destul de mult,nu am facut sala dar am facut cardio si m-am apucat de box de vreo 3 luni, recent m-am apucat si de sala deoarece vreau sa cresc in masa cat de cat dar si sa fac un 6-pack :)) ,as vrea sa imi estimezi si mie procentul de grasime , eu cred ca am undeva pe la 19-20 %
    dar nu sunt sigur,iti las o poza http://postimg.org/image/uyxitaxm7/ ,sper ca ma poti ajuta,multumesc anticipat si bafta in continuare cu ceea ce faci!!! 😀 🙂

    • Radu Antoniu on September 24, 2015 at 5:38 pm

      Salut Dragos!

      Wow 20kg in 5 luni! Bravo!

      Cred ca acum esti undeva pe la 16-17% grasime.

      Mult succes in continuare!

  12. Dominique on October 26, 2015 at 1:46 pm
    • Radu Antoniu on October 27, 2015 at 7:32 pm

      Beton!

      Totusi Bod Pod nu e asa de bun pentru estimarea procentului de grasime. Merge bine atunci cand vrei sa testezi multi oameni si sa faci o medie. Dar pentru indivizi are marja de eroare cam mare.

      Spre exemplu Greg a obtinut 4.8%. Ceea ce e clar gresit

  13. Gabriel on October 26, 2015 at 7:25 pm

    Salut Radu , as avea o nelamurire , am crescut din 1 septembrie pana azi 2,5 kg iar acuma am ajuns la 62,5 la 175 cm , in talie am la fel 73cm , fac bine ce fac pana acuma ? am progresat la sala destul de mult , dar tu ai zis sa nu cresti in talie mai mult de 4-5 cm , in cazul meu cat inseamna asta in kg ? as vrea sa stiu pana la cate kg ar trebui sa o duc cu perioada de masa ca apoi sa ma duc pe definire ? eu as dori sa ma duc cam pana in martie…tu ce crezi ? terog sa ma ajuti sunt foarte confuz.

    • Radu Antoniu on October 27, 2015 at 7:40 pm

      E perfect Gabriel!

      Ideea e sa cresti in greutate cat mai mult atata timp cat talia nu ti se mareste. Asta inseamna ca iei foarte putina grasime!

      As spune ca 4-5cm in talie inseamna ca 7-9kg in greutate daca e primul tau an de sala.

      • Gabriel on October 28, 2015 at 1:51 pm

        Mersi mult de sfaturi Radu , mult SUCCES in cea ce faci mai departe !!!
        Am gasit o poza din vara , cam la ce procentaj eram ? adica…nu e mare diferenta nici acuma avand in vedere ca is in perioada de masa si am pus 2,5 kg
        P.S Am ajuns asa urmand sfaturile tale , ce parere ai ?:)

        http://postimg.org/image/rktq0njq1/

        • Radu Antoniu on November 8, 2015 at 1:15 pm

          Beton!

          Wow, cred ca erai pe la 7-8% grasime.

        • Gabriel on November 14, 2015 at 2:31 pm

          Am fost nu de mult la hearbalife si mi-am facut o evaluare , acuma am 63kg la 174 si 10.9% grasime , am 7 kg de grasime , ce parere ai despre asta…avand in vedere ca sunt la perioada de masa , dar despre produsele de la hearbalife ce parere ai , ??

          • Radu Antoniu on November 17, 2015 at 9:51 am

            Consider ca masinariile care iti masoara grasimea corporala cu impulsuri electrice nu sunt de incredere. Dar intr-adevar cred ca ai putina grasime corporala tinand cont de raportul greutate – inaltime.

            Nu am studiat pana acum produsele Herbalife deci nu cred ca ar terbui sa-mi dau cu parerea…



          • Gabriel on November 18, 2015 at 6:09 pm

            Ideea este ca in talie tot la fel am , dar deja fac la piept cu 60kg 4 repetari a cate 3 seri singur…e bine ?:)



          • Radu Antoniu on November 28, 2015 at 4:29 pm

            Daca daca forta iti creste si talia iti ramane la fel e perfect ! Sa cresti treptat si in greutate totusi



  14. Madalin on November 19, 2015 at 11:28 pm

    Salut radu, la sfarsitul lui august tiam lasat un comentariu cu o poza in care ai aproximat ca aveam 14-15% grasime corporala.
    uite cum aratam inainte avand 75kg/76cm in talie
    http://postimg.org/image/wm19cpw71/
    si cum arat dupa aproape 3 luni avand 75,5kg/75cm in talie
    http://postimg.org/image/754tbt06f/

    Acum am si eu doua intrebari pentru tine,sper sa imi raspunzi:D. Cam ce procent de grasime am in cea dea doua poza si crezi ca am progresat destul de bine avand in vedere ca am luat doar 0,5kg in greutate in 3 luni?

    • Radu Antoniu on November 28, 2015 at 4:20 pm

      Salut Madalin!
      Cred ca esti cam pe la 10%. Foarte buna treaba !

      Ar trebui sa iei cam 1kg pe luna. 0.5kg in 3 luni e prea putin. E ok ca ramai definit dar pierzi o gramada de timp pentru ca ai putea creste in masa musculara mult mai repede.

  15. Adi on January 3, 2016 at 9:29 pm

    Salut, Radu! Am 1,77 cm înălțime și 89 cm în talie, raportul meu este de 50,2%. Este evident ca procentul meu este undeva între 15% și 20%, sau crezi că trece de 20%?

    • Radu Antoniu on January 5, 2016 at 8:34 pm

      Salut Adi,

      Nu as putea spune exact dar ai dreptate, e destul de ridicat, probabil in jur de 20%

  16. adrian on January 4, 2016 at 11:01 pm

    Salut Radu , vreau sa te rog sa imi estimezi si mie nivelul de grasime – http://imgur.com/Xho1ELQ
    Tin sa precizez urmatoarele :
    Am – 176 cm
    – 74 kg
    – 2 luni jumate de sala
    – imping la piept 6 x 70 / 6 x 65 / 7 x 62.5 / 8x 60
    – tactiuni + 20 greutati atarnate
    – presa la umeri 55 x 6 / 50 x 6 / 45 x 8
    Flotari la pararele 8 x 30 kg atarnata 8 x 25 / 10 x 20
    Tin sa precizez ca am pornit acum 2 luni jumate de la 86 de kg http://imgur.com/Ahfy5nY . Astept un raspun . Numa bine !

    • Radu Antoniu on January 5, 2016 at 8:26 pm

      Salut Adrian!

      Super treaba! As spune ca esti pe la 10%
      Tine-o tot asa!

  17. Mihail on January 16, 2016 at 5:01 pm

    am 16 ani si 181 si 67 de kg , am ceva masa musculara gen 34 cm la biceps si latime in umeri vreo 53 cm , procentaj de grasime de 11 % deci cam 8 kg de grasime si vreau sa te intreb :
    – pot sa ajung pana la cel tarziu 20 de ani la masa de 80 kg cu un procent de grasime cam de 10 % , ?
    – cum se masoara asa numitul chest , piept in engleza mai precis ?
    mersi mult si s-a ai succes in continuare !!!!!!!!!

    • Radu Antoniu on January 17, 2016 at 6:08 pm

      Salut Mihail!

      Da cred ca poti sa ajungi pe la 77-80kg pana la 20 de ani cu un procent de grasime de vreo 10%.
      Pieptul se masoara la mijloc. Distantei egala intre sfarcuri si partea de sus a pieptului

  18. Lucian on January 23, 2016 at 7:03 pm

    Salut radu, poti sa imi spui si mie ce procent de grasime am?
    – 16 ani
    – inaltime de 1.81m
    – greutate 72kg
    Impins la piept 55kg x12 (4-5 serii)
    La biceps 14kg x12 (2 serii) si 15-16kg x7-10 (2 serii)
    La umeri 45-50kg x12 (5 serii)
    La restu sunt mai multe exercitii si nu stii exact le care sa ti le zic.

    • Radu Antoniu on January 28, 2016 at 9:50 pm

      Salut Lucian!

      Nu as putea sa iti zic exact, dar cred ca in jur de 11-13%

  19. Ani on January 24, 2016 at 8:34 am

    Buna,

    Ma bucur foarte mult ca am dat de articol si de blogul tau. Am vazut si linkurile pe care le-ai pus, dar nu am apucat sa le rasfoiesc pe indelete. Situatia mea e urmatoarea: fac sport cam de 2 ani, sala(majoritar pe masa cam de 5 luni). Dimensiuni:
    – 170 cm
    – 56-57 kg
    – 67 cm talie
    – 93 cm fund
    – 52 cm coapsa.
    Peoblema mea e cu masurarea grasimii corporale. Eu sunt foarte definita in partea superioara a corpului, locul de campare preferat al grasimii mele corporale fiind coapsele si fundul(cu toate ca nu am multa nici acolo – estimare vizuala).
    Pe analizatoarele Tanita(BIA tech), ies cam pe la 20-22%. Nu m-ar deranja atat de tare daca persoane mult mai “grase” ca mine ies mai jos. Pe de alta parte, m-am saturat sa caste toti(clienti si instructori) ochii la mine si sa imi spuna ca nu am cum sa am 20%, ca arat de maxim 16.
    Care crezi ca ar fi explicatia? Nu de alta, dar nu mai stiu cat si ce sa mai mananc.

    • Radu Antoniu on January 28, 2016 at 9:49 pm

      Salut Ani!

      Hmm daca chiar vrei sa afli procentul de grasime poti sa faci o scanare DEXA. Costa cam 150 de lei si iti spune exact compozitia corpului.

      La femei e mai greu sa estimezi procentul de grasime decat la barbati. Cum ai spus si tu grasimea corporala e distribuita diferit in functie de persoana. Dar daca zici ca arati de 16% asta e foarte ok

  20. Roxana on February 1, 2016 at 11:10 am

    Buna Radu! Recent,mi- am aflat procentul de grăsime(11,7%),dar am o curiozitate in privința procentajului de masa musculară,cat ar însemna si daca este bun acest procent de grăsime pt o femeie?Am 56 de kg si 1,66 m!Fac sala de 4 ori pe săptămana!Multumesc!

    • Radu Antoniu on February 1, 2016 at 6:41 pm

      Salut Roxana, 11% pentru femei e foarte putin. Ar fi echivalentul la ~4% la barbati.

      Cum ai aflat ca e 11%?

      • Roxana on February 1, 2016 at 8:00 pm

        In farmacii sunt acele cântare care iti oferă mai multe detalii despre greutatea ta corporală,tensiune etc.!Sincer,nu stiu cat de precise sunt si de aceea am căutat informații si am dat peste blogul tău!

  21. ionut on February 4, 2016 at 11:50 am

    Buna din nou Radu.
    Am o luna de cand am inceput deficitul caloric, IF si ma antrenez cu serii putine,repetari 3-8,greutati mari.Nu pot sa cred ca atatia ani nu am fost constient de nutritie si dadeam vina pe sala ca nu arat asa cum as vrea.De la 89,5 kg am 85,5 kg,dand jos 7 cm pe talie.Acum este asa cum spuneai (ca ai impresia ca esti mult mai musculos datorita diferentei mult mai mari dintre umeri si talie).Tin sa ti multumesc pentru acest blog si pentru sfaturile din intrebarile anterioare.Sunt in continuare la deficit caloric vrand sa mai dau jos vreo 4 kg.Cantarindu ma la cantarul de la sala(1 data pe saptamana) am folosit si sistemul de masurare a grasimii corporale BIA.Am folosit BIA de 4 ori.La prima masuratoare aveam 24,9% gras si 68,6 kg greut neta,la a 2 a 23,6% grasime si 68,8 greut neta,la a 3 a 22,5% grasime si 68,6 greut neta,dar a 4 a masurare dupa o luna de la inceputul dietei m a cam nelinistit: 22,9% gras si 67,1 greut neta.Mananc cam 1750 cal( 120-150 prot,60 gras si restul carb) la un deficit caloric de 25% calculat de la 2300 cal pentru mentinere (Ecuația Mifflin-St Jeor X 1,3(TEE) ).Este posibil sa fi pierdut asa de multa masa musculara( 1,5 kg in 12 zile) sau dupa cum spui tu este un sistem de masurare foarte eronat?Vizual nu as spune ca am pierdut masa musculara,din contra arat din ce in ce mai bn si as spune ca as avea cam 18% grasime corporala.
    Multumesc anticipat.

    • Radu Antoniu on February 8, 2016 at 11:37 pm

      Salut Ionut!

      Super!

      Nu, stai linistit BIA nu e de incredere deloc. Iti recomand nici sa nu il mai folosesti. Ia-te doar dupa talie si dupa greutate. Daca talia scade poti fi sigur ca slabesti grasime.

      Daca forta iti ramane la fel sau cresti poti fi sigur ca iti mentii sau cresti masa musculara.

      Mult succes in continuare!

  22. ionut on February 4, 2016 at 11:58 am

    Inca o intrebare.Este ok daca in zilele de antrenament mananc vreo 25 gr carb in plus(100 cal) ducand caloriile la 1850,iar in zilele de pauza sa mai scot 150 calorii(20 gr carb si 20 gr prot) mancand doar 1600 sau sa mentin numarul de 1750 cal permanent?

    • Radu Antoniu on February 8, 2016 at 11:28 pm

      Eu te-as sfatui sa le tii mereu la fel. Te tii mai usor de plan.

      Dar da, poti sa ciclezi caloriile daca vrei.

  23. Alex on March 4, 2016 at 7:29 pm

    Salut Radu,
    As vrea sa ma apuc de sala si as dori sa stiu cata grasime corporala am inainte , daca ai putea sa imi spui te rog , eu cred ca am undeva pe la 16-17 dar nu sunt sigur,iti las o poza ca sa poti sa iti dai seama http://postimg.org/image/4caoux8wn/
    Specific ca am 16 ani si pana acum am facut de cateva luni exercitii cu greutate corporala acasa .
    Multumesc mult si succes in continuare!

    • Florin on July 12, 2016 at 10:16 pm

      Mai putin pare ca ai. 😉 sigur mult mai putin! Inaltime/talie???

  24. Adi on March 23, 2016 at 12:23 pm

    Salut!

    Care e formula pentru aflarea procentului de grasime? Se masoara talia si apoi care e formula?

    • Radu Antoniu on March 29, 2016 at 5:01 pm

      Apoi compari talia cu inaltimea ta. In functie de cat la suta e din inaltime, iti faci o idee cata grasime ai. Vezi tabelul din articolul asta.

  25. Marius on February 5, 2018 at 8:22 pm

    Buna ziua,
    Vreau sa va intreb si eu ceva. Mi-am cumparat un cantar din asta care masoara si grasimea corporala.
    Si cand m-am cantarit am primit urmatoarele rezultate:
    – grasime : 23,6%
    – apa : 57,2 %
    – muschi : 40,9%
    – oase : 11,4%
    Dar daca le adun pe toate, face 133%. Nu trebuia sa fie 100% ??! E ceva gresit, sau e ceva ce nu stiu eu ?

Leave a Reply Cancel Reply